Postupující z kategorie D (žáci 6. a 7. tříd ZŠ nebo odpovídajících ročníků víceletých gymnázií) a kategorie C (žáci 8. a 9. tříd ZŠ nebo odpovídajících ročníků víceletých gymnázií) si v období mezi školním a okresním kolem vyberou a jednoduchým způsobem zpracují jeden ze vstupních úkolů uvedených v materiálech ke školnímu kolu, nebo po konzultaci s pedagogem jakýkoliv jiný úkol v souladu s tematickým zaměřením ročníku. Zpracované vstupní úkoly musejí mít titulní list, stručný postup práce, výsledky a jednoduchý závěr. Žáci úkol odevzdají v písemné podobě, doplněné případně vhodnou elektronickou verzí, například prezentací v PowerPoint. Vstupní úkoly zašle učitel příslušnému organizátoru okresního kola podle jeho pokynů. Vstupní úkol je nedílnou součástí okresního kola a je hodnocen okresní komisí maximálně 10 body. V případě, že soutěžící vstupní úkol nevypracuje, může v okresním kole soutěžit pouze mimo oficiální pořadí. Vstupní úkol není součástí hodnocení soutěžních úloh v krajském kole.
Poznámka pro učitele
Jsme si vědomi toho, že při tak velké šíři učebnic se účastní biologické olympiády i žáci, kteří nemají probránu celou botanickou a zoologickou část učiva, ani nerosty a horniny. Prosíme učitele, aby talentovaným žákům, zejména účastní-li se vyšších kol soutěže, poskytli učebnice a literaturu a pomohli jim s přípravou.
Organizační řád soutěže, termíny konání postupových kol, propozice, harmonogram činností učitele v rámci přípravy školního kola, které obsahují bližší informace, jsou pro vás připraveny na těchto webových stránkách, dále je zde k dispozici studijní text k tématu 49. ročníku BiO a rovněž zmíněný seznam organismů a zadání vstupních úkolů. Upozorněte prosím soutěžící postupující do krajského kola na možnost účasti na Letním odborném soustředění vítězů krajských kol BiO (LOS BiO). Termín a podrobné informace budou zveřejněny na webových stránkách BiO.